Sponsor in the spotlight: Maribri

In deze nieuwe rubriek gaan we in gesprek met onze Ster-Sponsors. We trappen af met Maribri en gingen hiervoor in gesprek met eigenaar Jack en zoon Rick Penninkhof.

Maribri is gespecialiseerd in buitenbeveiliging en levert hekwerken, slagbomen, toegangs- en camerasystemen. Kortom, alles wat met terreinbewaking te maken heeft. Maribri is uitsluitend leverancier van kwalitatief hoogwaardige producten die eenvoudig voor de klant te gebruiken zijn.  MARIBRI staat voor de drie kinderen van Jack: Manon, Rick en Brian. Er zijn 9 medewerkers in dienst.

We stellen onze sponsoren een vijftal vragen.

Wat heeft je gemotiveerd om sponsor te worden bij Rood Zwart, en welke rol spelen je persoonlijke netwerken en welwillendheid voor de club in deze beslissing?
“Ik (eigenaar Jack Penninkhof) heb 2 kinderen die bij Rood Zwart voetballen, Rick en Brian.  Rick speelt nu in het 6e, Brian in het 1e. Rick heeft eerst nog een jaartje bij SV Delden gespeeld, de club waar ik zelf nog in het 1e heb gevoetbald. In de E-tjes ging Rick over naar Rood Zwart en werd Brian ook lid. Dat leverde meteen een grote mate van welwillendheid op en dat is de voornaamste motivatie voor onze sponsoring. In het verleden was Maribri ook shirtsponsor bij de jeugd. Maribri is nu Ster-Sponsor met o.a. reclameborden en een vlag bij het hoofdveld. Daarnaast heeft Maribri een exclusieve vermelding op de entreetrap van het Noaberhoes.”

Tijdens dit gesprek zien we in het kantoor van Maribri een ingelijst Rood Zwart shirt hangen, aangeboden door de sponsorcommissie. Ook dat toont de betrokkenheid van Maribri bij de club. Jack en zijn vrouw komen daarnaast regelmatig kijken bij wedstrijden van hun zoons.

    Kun je een specifiek voorbeeld delen van een project of initiatief dat dankzij jullie sponsoring bij Rood Zwart mogelijk is gemaakt en hoe dit de club en de gemeenschap ten goede is gekomen?
    “Een mooi voorbeeld hiervan is dat Maribri de hekwerken voor de drie grasvelden bij Rood Zwart heeft geleverd en geplaatst, samen met de bouwcommissie. Dit levert ook weer naamsbekendheid op. Niet alleen via de stickers en bordjes die er op staan, maar ook zo nu en dan via mijn zoons. Door mond-tot-mond reclame komen mooie hekwerk projecten binnen. De meerwaarde voor Rood Zwart is dat ze er kwalitatief hoogwaardige hekwerken hebben staan, met een mooie uitstraling.”

    Hoe heeft je betrokkenheid bij Rood Zwart je persoonlijke en zakelijke relaties binnen Delden versterkt?
    “Door de sponsoring is onze naamsbekendheid in Delden sterk vergroot. Soms wordt het Maribri hekwerk bij Rood Zwart als referentie genoemd voor nieuwe klanten. Die kunnen dan op de website van Rood Zwart de kwaliteit zien of langsgaan voor een bezichtiging van deze mooie referentie. Deze referentie hebben we bijvoorbeeld ook gebruikt voor de levering van hekwerken
    bij fietscrossclub ‘Het Twentse Ros’ uit Hengelo. Goodwill is belangrijk voor business en via mond-tot-mond reclame genereer je goodwill en business tegelijk.”

    Zou je belangstelling hebben in een nieuw op te zetten business club bij Rood Zwart? Zie je hier voordelen in en hoe denk je dat dit de samenwerking tussen lokale bedrijven en de club kan versterken?
    “Een volmondig ja, daar zien wij wel de toegevoegde waarde van in. Elkaar op een ander vlak spreken komt de verstandhouding en communicatie ten goede. Als Maribri krijgen we veel business van mensen die problemen hebben met hekwerk automatisering. In veel gevallen weten wij met onze technische dienst tot een flexibele oplossing te komen. Nadat het probleem is opgelost, blijven we vaak ‘hangen’ voor vervolgprojecten. Zo’n business club kan de saamhorigheid vergroten, daarnaast is de gun factor belangrijk.”

    Welke boodschap zou je willen overbrengen aan andere lokale bedrijven die overwegen om sponsor te worden van Rood Zwart of deel te nemen aan een nieuwe business club?
    “Gewoon doen en meegaan. Zo’n business club is een leuke club. De onderlinge betrokkenheid kan hiermee aanzienlijk vergroot worden en dat kweekt goodwill dat de business weer ten goede komt.”

    Door sponsor te worden van Rood Zwart, versterken bedrijven hun naamsbekendheid in de regio. Daar is Maribri een mooi voorbeeld van! Rood Zwart is inmiddels een eeuw oud en met sponsoring wordt een breder pakket gesteund. In het Noaberhoes zijn namelijk tal van activiteiten voor diverse maatschappelijke organisaties. Ook interesse om sponsor te worden? Neem contact op met onze sponsorcommissie!

    Maribri bedankt!